BERILAH AKU PELUANG...

salam untuk sesiapa saja yg lalu kat blog aku ni...

ari ni dah 13 Disember 2010...beberapa hari lagi utk melangkah ke tahun baru..apa yag dah tercapai utk thn ini syima??? alhamdulillah...byk benda dah menjadi kenyataan, SYUKUR PADA ALLAH atas RAHMAT dan KEMUDAHAN yang diberikan padaku...

utk tahun baru ni plak, aku dalam dilema...tak terfikir adakah aku mampu utk ambik peluang yg ada...sambung blajarrrrr....arghhhhh! aku tak mau lagi nk hadapi musim exam, tak mau lagi baca2 buku kecuali novel...aku tak mau lagi gi kuliah, aku tak mau lagi semua tu....TAPI, kata en suami " ambik peluang yang ada ", insyaallah, ada jalan yang menanti dihadapan kita...APAKAH JLN ITU???? untuk dapat keje baru? untuk naik gaji? untuk untuk untuk untuk ILMU???

tapi dlm minda pn syima ni, utk zaman sekarang..kita sambung blajar untuk dapat keje yang baik, untuk dapat income yg lagi OK, untuk dapat ilmu, jatuh ke tangga no 2,lainlah kalu pn syima ni anak datuk datin, menteri tok menteri...sambung blajar utk dpt sijil menyambung empayar keluarga...hihihihi...tapi tu pn syima punya ayatlah...

en suami suh aku ambik pendidikan...4 thn ooooo, aku dah tua dah time dapat degree nanti..degree jerrr, bukan master atau PHD pom..(aduh..statement bukan main, mengalahkah azab nk sambung label PROF plak lagaknyer)...

insyaallah lapor diri 02 Januari nanti...

YA ALLAH, permudahkan rezekiku, tingkatkan kesabaranku untuk menghadapi beban tugas sebagai anak, isteri, ibu dan pekerja yang baik..amin




Comments

Popular posts from this blog

~ hatiku sedang diuji ~

I LOVE DISEMBER