Wednesday, March 30, 2011

~ hatiku sedang diuji ~

as salam.....

dugaan hidup menjadi seorang isteri dan ibu....

SUKARNYA menjadi seorang ISTERI dan IBU yang SEMPURNA...

memukul utk mengajar, bukan bererti aku tak sayang..tp kenapa seringkali dihantui rasa bersalah...
merajuk dan bersendiri bukan bererti aku membenci, cuma utk mengelak diri dari terlalu beremosi...

kekuatan untuk diriku hanyalah berdoa kepadaMU, moga Allah memberkati kehidupanku selagi masih bernafas di bumiMu...

8 comments:

zaza love zuki said...

ermm x slh kalau kt memukul utk mgajar...agar jd anak y baik...nnt...lau kt manjakn sgt...tkut nnt dia x hormatkn kt plak..seiringkn...disiplin diri kt..lau kt nk pukul,pukul jer...lau nak mbebel..bebel biar dia mgerti...mmg anak2 ni kecil g..tp masa ni ler kt mgajar dia mimik muka kt lau marah cm ner,lau bebel cm ner..br anak kt leh beza....dan faham ini xleh..dan ini boleh kan.zam suka terapkan ketegasan,disiplin...masa bgurau kt gurau masa marah kt marah..pukul bsebab...

syima_shafie said...

tu lah zam, tp tak tau nape selalu jer rase tersentuh bila tgk muka dia, klu dia nangis teresak2, lagilah azabnye...thanks zam..doakan agar kita sama2 jadi ibu yg sempurna

Mohd Ridhuan said...

pengorbanan seorang ibu tak terhingga...

syima_shafie said...

M.R : moga ada tempat utk ke syurga...insyaallah

Ms Serry + Fatieha Fatie said...

sabar la ye kak, semua ni ujian dlm kehidupan...setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya...

syima_shafie said...

yer, betul tu, mungjkin ini ujian dalam kehidupan kita tengQ dear Ms Serry + Fatieha Fatie ..

Ibu Ilyanie(s) said...

bukan senang nk jadi IBU utk anak2 zaman skrg.. jemput ke blog utk tips parenting... 9 Things to do Instead of Spanking.

syima_shafie said...

thanks to ibu ilyanie, sudah melawat & membaca blog ibu ilyanie, trima ksh

sekadar PERINGATAN untuk teman-teman

JIKA anda didalam.....

"berfikirlah dengan hati yang TENANG, dada yang LAPANG, jiwa yang MATANG"

INSYAALLAH...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KLIK SAYA !!!!

aku SAYANG KELUARGA aku