Wednesday, October 21, 2009

SETAHUN ENAM BULAN SEBELAS HARI



SALAM SUMMEEERRR..

Ari ni genap si Dhia Damia berumur Setahun Enam Bulan Sebelas Hari..dan sekarang, mama dah tukar panggilan baru untuk Damia > KAKAK.....

Bila dah bertukar gelaran ni, byk plok "peelnyer", memang berapi jugak ngan KAKAK ni sekarang....

Tp, mama bersyukur kepada Illahi kerana semakin hari semakin LAWAK, semakin BIJAK, semakin PETAH berkata-kata anak mama sorang ni,kadang-kadang dah pandai cakap panjang...>

+ mama busuk, papa busuk
+ apo ni mama
+ cayangnyer mama nie
+ tengok kit (ckit)
+ nok gi jalang papa
+ ai de (ayah de), arih (harez,sepupu),meka (Hamka), ali (hambali)
+ nok susu mia lapor
+ nok nasi ngan fish mama
+ tok baba akit (sakit)
+ papa mane mama
+ bunyi per tu ma
+ nok tido dlm buai mama
+ eiiiii, wekkk, omenyer (comeinye), tu tah, abih (habis)
+ akit (sakit) pale (kepala) mia ni
+ uuuuuuuuuu (wak nangis)
+ gi moh (rumah)achik papa
+ ALLAH ak bak (Allahu Akbar)
+ bah (bas), lovi (lori), teller (trailer)
+ baby mana ma? ha, cini (sini)
+ nok ukung (dukung) ki
+ ai de makang ni
+ mia punya
+ cat gigit mia
+ tak nak, tak boh, tokse
+ eiiii dok malu
+ betul betul betul
+ ju jum (jom)mama
+ ane (mana) wan ki ni?
+ bye bye
+ semekom (salam)wan

Bila anak kita dah pandai cakap, kita sebagai ibu, rase bersyukur sgt atas KurnianNYA..bila anak dah besar macam ni, kita rase suka sgt nak melayan karenahnya, Bila anak dah pandai itu ini, rase happy sgt, bila anak dah mula HEBAT (nakal) MELAMPAU...KADANG-KADANG, KESABARAN PUN KENE NAIK 100%

ni ada ckit gmbr kakak mia dengan gayenyer macam CARLIE caplin...sambung lagi...ta ta


0 comments:

sekadar PERINGATAN untuk teman-teman

JIKA anda didalam.....

"berfikirlah dengan hati yang TENANG, dada yang LAPANG, jiwa yang MATANG"

INSYAALLAH...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KLIK SAYA !!!!

aku SAYANG KELUARGA aku